لاستیک ایرانی

قیمت لاستیک ایرانی چگونه محاسبه می شود؟

امیران تایر- قیمت لاستیک ایرانی

قیمت لاستیک ایرانی چگونه محاسبه می شود؟

لاستیک، از مهم ترین قسمت های خودرو محسوب می شود و بخش مهمی از قطعات مصرفی را پوشش می دهد. لاستیک ها نیز همانند بسیاری از قطعات مصرفی، طول عمر مشخصی دارند و باید هر 50 الی 80 هزار کیلومتر یکبار تعویض شوند. در این بخش، قصد داریم به پاسخ سوال قیمت لاستیک ایرانی و نحوه خرید اصولی و دقیق این قطعه ارزشمند و ضروری بپردازیم پس با ما همراه باشید.

انواع لاستیک ایرانی

پیش از استعلام قیمت لاستیک ایرانی، باید اطلاعات کافی راجع به انواع آن داشته باشید. لاستیک خودرو به صورت های بایاس، رادیال، چهار فصل، گرندتورینگ، تابستانی و یخ شکن تولید می شوند. البته برای خودروهای سواری و برخی از وانت ها، بیشتر از لاستیک رادیال و چهار فصل استفاده می شود. در نظر داشته باشید که لاستیک های رادیال، از ظاهر بسیار خوبی برخوردار هستند و در سایز های مختلفی برای انواع خودروها حتی کامیون و اتوبوس ها تولید می شوند.

امیران تایر- قیمت لاستیک ایرانی

قیمت لاستیک ایرانی

ویژگی های لاستیک ایرانی مرغوب

برای آن که بتوانید لاستیک ایرانی مرغوب و با کیفیت بخرید، باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید. امروزه تعداد بیشماری از مدل های مختلف لاستیک در بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها، از ویژگی خاصی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که قیمت لاستیک ایرانی با توجه به کیفیت آن تعیین می شود.

نوع آج

یکی از مهم ترین خصوصیات لاستیک ایرانی مرغوب، نوع آج آن است. لاستیک های ایرانی به دو صورت آج ریز و درشت تولید می شوند. البته برای جاده های ایران، بهتر است از لاستیک های آج ریز استفاده کنید. خوب است بدانید که لاستیک های مرغوب ایرانی، دارای تنوع آج زیادی هستند. علاوه بر آن، طراحی آج لاستیک باید کاملا اصولی و دقیق متناسب با نوع جاده باشد.

طول عمر لاستیک و انعطاف پذیری

همانطور که می دانید، طول عمر و انعطاف پذیری از عوامل تعیین کننده قیمت لاستیک ایرانی محسوب می شوند. هرچقدر که طول عمر لاستیک و انعطاف پذیری بیشتر باشد، قیمت آن نیز به همان مقدار افزایش می یابد.

زمان تولید

جالب است بدانید که لاستیک های نو با تاریخ روز قیمت بیشتری نسبت به لاستیک های نو با تاریخ های گذشته دارند. زمان تولید نیز نقش پر رنگی را بر روی قیمت انواع لاستیک ایرانی ایفا می کند. فراموش نکنید که لاستیک مرغوب باید دارای تاریخ روز باشد.

امیران تایر- قیمت لاستیک ایرانی

خصوصیات لاستیک مرغوب

مقاومت بالا

یکی دیگر از خصوصیات لاستیک ایرانی مرغوب، مقاومت بالا در برابر سنگ ریزه و اشیاء کوچک و تیز کف جاده، حرارت و ساییدگی است. فراموش نکنید که لاستیک های مرغوب و با کیفیت، به این سادگی ها پنچر نمی شوند و مدت زمان بسیار طولانی با خودرو شما همراه هستند.

چسبندگی و سازگاری با انواع جاده ها

چسبندگی و سازگاری با انواع جاده ها نیز از خصوصیات بارز لاستیک ایرانی مرغوب به شمار می آیند. لاستیک مرغوب ایرانی باید چسبندگی مناسبی به جاده داشته باشد. علاوه بر آن، لاستیک با کیفیت ایرانی با انواع جاده های آسفالت و خاکی سازگاری دارد.

امیران تایر- قیمت لاستیک ایرانی

آج لاستیک

لاستیک ایرانی مرغوب

یکی از سوالات متعددی که برای بسیاری از کاربران مطرح می گردد، این است که کدام برند لاستیک ایرانی مرغوب تر می باشد؟ اگر به دنبال یک لاستیک مرغوب و نرم با طول عمر بسیار بالا هستید، باید به سراغ برند بارز بروید اما اگر خودرو شما پر سرعت است، پیشنهاد می شود از لاستیک های یزد تایر استفاده نمایید. گلدستون، پیروزی، کیان تایر، ایران تایر و کویر تایر از برندهای با کیفیت و پر فروش لاستیک در ایران هستند. فراموش نکنید که برند، تاثیر بسزایی را بر روی قیمت لاستیک ایرانی ایفا می کند. البته بهتر است هنگام خرید لاستیک، با افراد با تجربه مشورت کنید تا بتوانید بر اساس بودجه خود، خریدی سودمندانه و مفیدی را تجربه نموده و لذت ببرید.

نکات ضروری حین خرید لاستیک ایرانی

لاستیک مرغوب، می تواند طول عمر قطعات سیستم تعلیق و زیر و بند خودرو را چندین برابر افزایش دهد. از سویی دیگر، لاستیک با کیفیت سبب بالا رفتن ایمنی رانندگی در سرعت های مختلف می شود. به همین دلیل، باید هنگام خرید لاستیک به نکات ضروری توجه بسزایی داشته باشید.

بررسی اطلاعات لاستیک

یکی از مهم ترین نکات خرید لاستیک ایرانی، بررسی اطلاعات آن است. بر روی بدنه لاستیک اطلاعاتی همچون فاق، قطر دهانه، پهنا، بیشینه سرعت و تاریخ تولید درج شده اند که باید به آن ها توجه بسزایی داشته باشید. اگر قصد ایجاد تغییر در سایز تایر خودرو خود را دارید، باید حتما با افراد کاربلد مشورت کنید.

پرهیز از خرید لاستیک دست دوم

گرچه قیمت لاستیک ایرانی دست دوم از نو ارزان تر است. اما فراموش نکنید که لاستیک های دست دوم ایمنی رانندگی را به حداقل می رسانند و سیستم تعلیق خود را دچار آسیب می کنند. به همین دلیل، نباید به هیچ عنوان لاستیک دست دوم بخرید.

امیران تایر- قیمت لاستیک ایرانی

نکات ضروری خرید لاستیک

توجه به استاندارد

هنگام خرید لاستیک ایرانی، باید بدنه آن را چک کنید تا بتوانید علامت استاندارد را پیدا نمایید. لاستیک ایرانی مرغوب باید دارای استاندارد swr باشد.

قیمت لاستیک ایرانی چگونه محاسبه می شود؟

قیمت لاستیک ایرانی چگونه محاسبه می شود؟ این سوال ممکن است برای بسیاری از کاربران مطرح گردد؛ عوامل مختلفی از جمله برند، میزان پهنا، سایز و اندازه فاق بر روی قیمت لاستیک خودرو تاثیر گذارند. ناگفته نماند که قیمت لاستیک های ایرانی با توجه به نوسانات بازار و نرخ روز ارز متغیر است. البته برای آن که بتوانید لاستیک ایرانی را با قیمت مناسب و کیفیت تضمینی خریداری کنید، باید فقط و فقط به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید.

کلام آخر

همانطور که در قسمت های قبل اشاره شد، عوامل زیادی بر روی قیمت لاستیک ایرانی تاثیر گذار هستند. برای افزایش ایمنی رانندگی و طول عمر خودرو خود، پیشنهاد می شود از خرید لاستیک دست دوم پرهیز کنید. برای تغییر سایز لاستیک و تایر خودرو نیز باید حتما با کارشناسان و متخصصان با تجربه در این زمینه مشورت کنید. جهت خرید لاستیک ایرانی مرغوب و با کیفیت، می توانید با کارشناسان و متخصصان مجموعه بزرگ ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *