لاستیک ایرانی, لاستیک خارجی

قیمت لاستیک چهار فصل

امیران تایر-قیمت لاستیک چهار فصل

معرفی و آگاهی از قیمت لاستیک چهار فصل

لاستیک، یکی از قطعات یدکی خودرو محسوب می شود که همانند بقیه قطعات، طول عمر مشخصی دارد. شاید در یک نگاه اول تمامی لاستیک ها تقریبا مشابه یکدیگر باشند؛ اما خوب است بدانید که لاستیک ها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن ها، برای رانندگی در یک شرایط ساخته شده اند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با عوامل موثر بر روی قیمت لاستیک چهار فصل و ویژگی های این نوع تایر بیشتر آشنا شوید.

معرفی لاستیک چهار فصل

لاستیک چهار فصل، از لحاظ ظاهر تفاوت چندانی با لاستیک های رادیال و معمولی ندارد. این نوع لاستیک، مناسب انواع جاده ها اعم از یخی، برفی، خاکی، سنگلاخی و استاندارد است. لاستیک های چهارفصل از آج هایی با طراحی خاص و منحصر به فرد برخوردار هستند تا بتوانند یخ های موجود بر روی جاده را چنگ زده و از لیز خوردن خودرو جلوگیری کنند. فراموش نکنید که لاستیک های چهار فصل برای انواع خودروهای سواری، آفرود، وانت، کامیونت، اتوبوس، مینی بوس و حتی کامیون های باری و تریلی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

امیران تایر-قیمت لاستیک چهار فصل

لاستیک چهار فصل، از معرفی تا خرید

خصوصیات لاستیک چهار فصل با کیفیت

پیش از آن که بخواهید برای خرید یا استعلام قیمت لاستیک چهار فصل اقدام کنید، بهتر است خصوصیات آن را به خوبی بدانید. پیشنهاد می شود برای تجربه یک خرید مطمئن تر، با متخصصان و کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت فرمایید.

1-آج مناسب

از مهم ترین خصوصیات و ویژگی های لاستیک چهار فصل مرغوب، می توان به آج مناسب آن اشاره نمود. آج لاستیک های چهار فصل علاوه بر افزایش چسبندگی و جلوگیری از لیز خوردن خودرو، از اصطکاک زیاد تایر با جاده جلوگیری می کنند و از این طریق، استهلاک خودرو را تا 30 درصد کاهش می دهند. البته بهتر است بدانید که هرچقدر لاستیک چهار فصل پهن تر باشد، اصطکاک آن با جاده بیشتر می شود و در نتیجه میزان چسبندگی خودرو به زمین افزایش می یابد.

2-مجهز به کانال آج

یکی از مهم ترین عواملی که لاستیک های چهار فصل را از سایر لاستیک ها متمایز ساخته، کانال های روباز مجاور آج آن ها است. در مجاورت آج لاستیک های چهار فصل، کانال هایی بسیار کوچک قرار دارند که کاربرد اصلی آن ها، چنگ زدن یخ های جاده است. وجود کانال آج بر روی این نوع لاستیک، سبب افزایش چندین برابری مقاومت خودرو روی جاده های یخی و برفی می گردد.

امیران تایر-قیمت لاستیک چهار فصل

آشنایی با خصوصیات لاستیک چهار فصل

3-بهبود عملکرد سیستم تعلیق خودرو

قیمت لاستیک چهار فصل نسبت به سایر لاستیک ها به علت دارا بودن طراحی پیچیده، بالاتر است. از مهم ترین مزایای پیچیدگی طراحی این نوع لاستیک، می توان به بهبود عملکرد سیستم تعلیق خودرو اشاره نمود. لاستیک های چهار فصل انعطاف پذیری بسیار خوبی دارند و این امر سبب عملکرد نرم و بی سر و صداتر اتومبیل می شود.

4-حفظ تعادل در جاده های یخی

بسیاری از خودروها از جمله اتومبیل های دیفرانسیل جلو در جاده های یخی با مشکل تعادل مواجه می شوند و فرمان پذیری چندان خوبی ندارند اما لاستیک های چهارفصل، قادر به حفظ تعادل خودرو در بدترین جاده های یخی می باشند. البته برای بهبود عملکرد لاستیک چهارفصل در جاده های یخی، بهتر است از زنجیر چرخ استفاده شود.

امیران تایر-قیمت لاستیک چهار فصل

مزایای لاستیک چهار فصل چیست

بهترین برندهای لاستیک چهار فصل

قبل از خرید و استعلام قیمت لاستیک چهار فصل، بهتر است اطلاعاتی راجع به برندهای مشهور این نوع تایر داشته باشید. شرکت های هانکوک، تری انگل، دانلوپ، بریجستون، پیرلی، کوپر، گودیر، کانتیننتال،گودریچ، یوکوهاما، کومهو و کویر تایر از بهترین تولید کنندگان لاستیک چهارفصل در جهان هستند.

لاستیک چهار فصل مناسب چه خودروهایی است؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول می کند، این است که لاستیک چهار فصل مناسب چه خودروهایی می باشد؟ به طور معمول، شما می توانید از این نوع لاستیک برای هر نوع خودرو استفاده کنید. البته لاستیک های چهارفصل بر روی خودروهای سنگین آفرود (بیش از 1.5 تن) عملکرد بسیار بهتری دارند. علاوه بر آن، خودروهایی که مدام در جاده های یخی در حال تردد هستند، باید به لاستیک چهارفصل مجهز باشند. فراموش نکنید که استفاده از لاستیک های چهارفصل برای جاده های درون شهری، سبب افزایش استهلاک و مصرف سوخت بیشتر خودرو می شود و استفاده از آن ها توصیه نمی شود.

امیران تایر-قیمت لاستیک چهار فصل

قیمت لاستیک چهار فصل به چه عواملی بستگی دارد

قیمت لاستیک چهار فصل

اندازه فاق، قطر دهانه، پهنا، برند، اصالت، تاریخ تولید، نوع آج، نوسانات بازار و نرخ روز ارز از عوامل موثر و تعیین کننده قیمت لاستیک چهار فصل به شمار می آیند. البته همانطور که در قسمت های قبل اشاره شد، لاستیک های چهارفصل از قیمت بالاتری نسبت به سایر لاستیک ها برخوردار هستند. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ما و برقراری ارتباط با کارشناسان، از قیمت روز انواع لاستیک چهار فصل مطلع شوید. فراموش نکنید که نباید به هیچ عنوان گول لاستیک های چهار فصل ارزان تاریخ گذشته را بخورید. استفاده از لاستیک های تاریخ گذشته، سبب کاهش سطح ایمنی هنگام رانندگی می شود.

خرید لاستیک چهار فصل

برای خرید لاستیک چهار فصل، باید مراحل خاصی را پشت سر بگذارید. در ابتدا می بایست برای استعلام قیمت لاستیک چهار فصل به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید. در مرحله دوم، باید میزان پهنا، فاق و قطر دهانه رینگ خودرو خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید. در مرحله آخر باید به فروشگاه های معتبر مراجعه نموده و لاستیک را خریداری کنید و بر روی خودرو نصب نمایید. اگر می خواهید لاستیک چهار فصل را با قیمت بسیار مناسب و کیفیت تضمینی به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنید، پیشنهاد می شود به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه فرمایید.

کلام آخر

استفاده از لاستیک های چهار فصل، موجب بهبود عملکرد خودرو و افزایش ایمنی در جاده های یخی و کوهستانی می شود اما پیشنهاد می شود از این نوع لاستیک برای جاده های درون شهری استفاده نکنید زیرا باعث افزایش مصرف  بنزین خواهند شد. هنگام خرید یا استعلام قیمت لاستیک چهار فصل، باید فقط و فقط به فروشگاه های معتبر مراجعه فرمایید. ناگفته نماند که فرآیند نصب لاستیک چهار فصل را می بایست به دست افراد کاربلد و با تجربه بسپارید تا دچار مشکلات احتمالی در آینده نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *