لاستیک ایرانی, لاستیک خارجی

انواع لاستیک خودرو بر اساس کاربرد

امیران تایر-انواع لاستیک خودرو

انواع لاستیک خودرو بر اساس کاربرد

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که چه چیزی سبب حرکت خودرو می شود و آن را به جلو هدایت می کند؟ لاستیک ها، از مهم ترین بخش های قطعات خودرو محسوب می شوند و از اهمیت بسزایی در عملکرد آن برخوردار هستند. البته فراموش نکنید که لاستیک ها از نظر ساختار و نوع کاربرد با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در این بخش، قصد داریم به شرح تفاوت های انواع لاستیک خودرو بپردازیم پس با ما همراه باشید.

نقش انواع لاستیک خودرو در عملکرد اتومبیل

لاستیک، تنها قطعه ای در خودرو است که به صورت کاملا مستقیم با زمین در تماس می باشد. لاستیک ها، نسبتا نرم هستند و ضرباتی که از طریق نوسانات جاده به خودرو منتقل می شوند را تا حدودی کنترل می کنند. البته در نظر داشته باشید که وظیفه دفع ضربات جاده، بر عهده کمک و فنر خودرو است. لاستیک ها از سر خوردن خودرو در سر پیچ ها و سایر جاده های برفی، یخی و کوهستانی جلوگیری می کنند و ایمنی رانندگی را برای رانندگان به حداکثر می رساند. لاستیک ها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن ها، برای یک نوع خودرو مناسب می باشند.

امیران تایر-انواع لاستیک خودرو

انواع لاستیک خودرو

انواع لاستیک خودرو

پیش از آن که بخواهید برای خرید تایر اقدام کنید، باید اطلاعات کاملی راجع به انواع لاستیک خودرو داشته باشید. لاستیک ها از نظر سایز، پهنا، متریال ساخت و کاربرد دارای انواع مختلفی هستند. البته در نظر داشته باشید که استفاده از لاستیک نامناسب و غیر استاندارد، سبب کاهش ایمنی رانندگی و بروز مشکلات فنی خودرو می شود.

لاستیک بادی

تایرهای بادی، از انواع لاستیک خودرو محسوب می شوند. این نوع لاستیک دارای تیوپ است و بیشتر بر روی خودروهای سنگین و قدیمی نصب می شود. لاستیک های بادی نسبت به انواع لاستیک ها، دارای استحکام بیشتری هستند و ریسک ترکیدن کمتری در جاده دارند. ناگفته نماند که این نوع لاستیک قابل نصب بر روی رینگ های یک تکه و چند تکه است.

لاستیک خود ترمیم شونده

امروزه به لطف علم و فناوری، شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا به دنبال راهی برای ساخت لاستیک های خود ترمیم شونده هستند. زمانی که این نوع لاستیک در حین حرکت خودرو پنچر می گردد، مواد شیمیایی درون آن سوراخ را پر می کنند و تایر به صورت خودکار باد می شود. خوب است بدانید که این نوع لاستیک، بر روی خودروهای فوق لوکس نصب می شوند و قیمت بسیار بالا و نجومی دارد.

لاستیک آجدار

طبیعتا انواع لاستیک خودرو باید دارای آج باشند تا بتوانند از لغزش اتومبیل در سرعت های مختلف و مسیر های گوناگون جلوگیری کنند اما برخی از لاستیک ها، دارای آج بلندتری هستند تا بتوانند در مسیر های سخت به خوبی تردد کنند. این نوع لاستیک بیشتر برای خودروهای سنگین و باری و آفرود مورد استفاده قرار می گیرد.

امیران تایر-انواع لاستیک خودرو

لاستیک آجدار

لاستیک تیوبلس

لاستیک های تیوبلس، نسل جدید تایر هستند که نیاز به هیچ نوع تیوپی ندارند. این نوع تایر در سایز های مختلف برای انواع خودرو های وانت، سواری، سنگین، آفرود و ... توسط شرکت های بزرگ سراسر جهان تولید می شود. لاستیک های تیوبلس از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار هستند اما در مقایسه با سایر تایرها، طول عمر کمتری دارند.

لاستیک رادیال

لاستیک رادیال نیز نوعی لاستیک تیوبلس پهن است که بر روی تمامی خودروها قابل نصب است. این نوع لاستیک دارای سه لایه بیرونی، میانی و داخلی بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر پارگی و پنچری از خود نشان می دهد.

لاستیک ران فلت

اگر به دنبال یک تایر مقاوم در سرعت های بسیار بالا (بیش از 150 km/h) هستید، باید به سراغ لاستیک ران فلت بروید. این نوع لاستیک دارای آج بلند با طراحی خاص و منحصر به فرد است و اصطحکاک کمی با جاده دارد. لاستیک های ران فلت از مقاومت بالایی در برابر ترکیدگی برخوردار بوده و وزن نسبتا کمتری نسبت به انواع تایرها دارند.

امیران تایر-انواع لاستیک خودرو

فرآیند تولید لاستیک

فرآیند تولید انواع لاستیک خودرو

امروزه متخصصان در شرکت های بزرگ سراسر جهان، از 200 نوع مواد شیمیایی برای تهیه انواع لاستیک خودرو استفاده می کنند. از مهم ترین متریال سازنده لاستیک خودرو، می توان به کائوچو، دوده، کربن، گوگرد، سیلیکات، روغن و پلی اتیلن و پلی اورتان اشاره نمود. فراموش نکنید که اسکلت انعطاف پذیر لاستیک خودرو به دو صورت سیمی و نخی تولید می شود. خوب است بدانید که امروزه متخصصان لاستیک های کهنه را با استفاده از دستگاه های مخصوص بازیافت می کنند و تایرهای جدید تولید می نمایند.

برترین برندهای انواع لاستیک خودرو

برای خرید لاستیک انواع خودرو، باید اطلاعاتی راجع به برند آن ها داشته باشید. امروزه صنعت لاستیک سازی جهان در دست کمپانی های بریجستون، میشلن، دانلوپ، گودیر، کانتیننتال، هانکوک، پیرلی و کوپر قرار دارد. البته اگر به دنبال لاستیک های ارزان تر هستید، می توانید به سراغ برندهای کویرتایر، یزد تایر، بارز و گلدستون بروید. بهتر است بدانید که لاستیک های خارجی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نسبت به لاستیک های ایرانی قیمت بالاتری دارند.

امیران تایر-انواع لاستیک خودرو

برترین برندهای انواع لاستیک خودرو

قیمت و خرید انواع لاستیک خودرو

جهت خرید انواع لاستیک خودرو، باید ابتدا اقدام به استعلام قیمت آن ها کنید. قیمت لاستیک خودروها با توجه به عواملی همچون نوسانات بازار و نرخ ارز، میزان خرید و فروش، سایز، برند و تاریخ تولید متغیر است. فراموش نکنید که قبل از خرید لاستیک خودرو، باید حتما تاریخ تولید آن را بررسی کنید و از خرید لاستیک هایی با تاریخ تولید بیش از 3 ماه پرهیز نمایید.

بهتر است قبل از خرید لاستیک خودرو، با افراد کاربلد و با تجربه در این زمینه مشورت نموده و از تجربیات طلایی آن ها استفاده کنید. جهت خرید لاستیک انواع خودرو با قیمتی باور نکردنی و کیفیت تضمینی، می توانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه فرمایید.

کلام آخر

همانطور که در بخش های قبل گفته شد، باید هنگام خرید لاستیک انواع خودرو توجه بسزایی به برند و تاریخ تولید آن داشته باشید. پس از خریداری لاستیک، پیشنهاد می شود برای نصب آن به تعمیرگاه های معتبر و مجاز مراجعه فرمایید. بهتر است قبل از خرید تایر، سایز لاستیک قبلی را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *